Im Englischen unterscheidet man fuer gewoehnlich zwischen:
Beginner
Intermediate
Advanced
(mit Zwischenstufen)
Hier mal eine Erklaerung zu den einzelnen Stufen:
Beginner
I cannot speak English. I do not understand any English.
Elementary
With help I can understand simple English. I can speak and write some English in familiar situations.
Pre-Intermediate
In familiar situations I can speak and understand basic English quite well. I know how to ask for help if I don't understand.
Intermediate
I know and can use most of the basic grammatical structures. I have sufficient vocabulary to communicate successfully in a variety of situations, even if I make mistakes.
Upper Intermediate
I can communicate confidently in a variety of situations. I occasionally make mistakes in grammar and vocabulary but this does not prevent understanding. I can use and understand some idiomatic language.
Advanced
I can speak English fluently in most situations with few mistakes. I have strategies for understanding new and unusual language.
Gefunden:
http://www.quality-english.com/schools/Q...Levels.asp
Natuerlich kann man Englisch und Japanisch nicht 1 : 1 vergleichen, aber im Allgemeinen finde ich diese Definition zum Spracherwerb ganz treffend.
Wenn "fortgeschritten" mit Englisch "intermediate" korrespondieren soll, wuerde ich sagen etwa 2kyuu level.
Wenn es "advanced" bedeuten soll, dann 1kyuu +
Ich nehme den JLPT als Massstab, weil er die einzige messbare Referenz darstellt. Der JLPT testet allerdings keine aktiven Fertigkeiten, weshalb er nur begrenzt aussagekraeftig ist.